oyunch

Game maker : studio

Ders 1
İlk dersimizde Script Editor ( Kodlama yapacağız).
 
Degişkenleri tanımlarken
Kod:
Kod:
var
kelimesini kullanırız.Degişkenler çok önemlidir örnegin bir fps oyunu yapıyorsanız silahın kaç mermisi oldugunu,adamın canını belirlerler.Degişkenlere bir kaç örnek verelim.
 
Kod:
var mermi=10;
var saglik=100;
var hak =3;
Degişkenler hakkında bir kaç bilgi.
 
1)Degişkenleri kullanmadan önce var anahtar kelimesini kullanırız.Eger var kelimesini kullanmadan saglik=100 yazarsanız motor:"Saglik mi ne sagligi saglik ne gezer la motorda" gibisinde bir hata verebilir .Dogrusu ise 
var saglik=100'dür.
 
2)Degişkenlere ilk değer atabiliriz.var mermi=7; yazdıgımızda mermi degişkeninin içinde 7 degerini tutar.Eger var saglik; yazarsanız motor saglik degişkenini tanımlar ama herhangi bir ilk degeri yoktur.
 
3)Kodumuza yorum ekleyebilirsiniz
Örnek : Satırın başına // Koyarak açıklama yazabilirsiniz
Kod:
//Aciklama
4)Bu çok önemli.Her tanımlama noktalı virgül ile biter( ; )
bbunu unutmayan altın kural bu!!
5)var ile tanımlanan degişkenlere en fazla 6 haneli deger ataya bilirsiniz yani en fazla:999999.999
en az:-999999.999 olur.Eger daha fazlasını isterseniz normal c dilindeki int,long,double bunları kullanabilirsiniz.
6)var ile tanımlama işi bir harf veya _ ile başlar
var saglik=100;
var mermi =10;
 
var 3laylalylo=13;//sayi ile baslamis
var ½slsllsl=26;//özel karakter var
 
yeşiller dogru kırmızılar yanlış.
7)Tanımlama yaparken türkçe karakter(öÖçÇüÜğĞ vb) ve özel karakter(!'^+&/#$½{vb. ) kullanılmaz.
 
8)Degişken isimleri büyük/küçük harf duyarlıdır.
 
Evet.Kurallarımız bunlar bunlara dikkat edelim.
 
Şimdi verecegim kodu,sed e kopyalayın.
Kod:
////////////////////////////////////////////////////////////////////
var a = 0;
var b = 0;
var c = 0;
 
/////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
PANEL* panDisplay =
{
digits(35, 10, "a = %0.f", *, 1, a);
digits(35, 19, "b = %0.f", *, 1, b);
digits(35, 28, "c = %0.f", *, 1, c);
flags = VISIBLE;
}
 
/////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
function main()
{
video_mode = 1; // görüntüyü 320x200 e ayarlar
screen_color.red = 150; // ve arkaplanını kırmızı yap.
while (1)
{
c = a + b;
wait (1);
}
}
Run game diyin.Karşınıza kırmızı bir ekran gelecek.Tab'a basıp konsolu açın(motor otomatik olarak bize verdi.Yani kendimiz yazmadık konsolu)
Tab basıp a=4 yazın.Entere basın sonrada tab'a basıp konsolu kapatın.
Tekrar tab'a basıp konsolu açın.Yazıyı silip b=5 yazalım.
 
Çıkan sonuça göre;
a=4
b=5
c=9
 
Yani a+b=c...
 
Escye basarak motoru kapatın.
Şimdi kodumuzu inceleyelim.
 
 
Bizim ilgilendigimiz kısımlar;
 
var a=0;
var b=0;
var c=0;
 
Buraya kadar olan kısım dersin başında gördügümüz basit kavramlar.Hepsini tanımlarken ilk degeri 0; olarak vermişiz.Sonradan biz bunu konsoldan degişdirdik.
 
c=a+b;
 
Bu c nin a ile b'nin toplamına eşit oldugunu gösteriyor.
 
function main'nin altındaki kodlardan bahssedelim
 
video_mode=1//görüntüyü 320x200 e ayarlamış.Eger başka çözünürlülük istiyorsanız;
1) 320x320 (pencere modu)
2) 320x240 (pencere modu)
3) 320x400 (pencere modu)
4) 400x300 (pencere modu)
5) 512x384 (penecere modu)
6 640x480, 640x400, 640x352 
7 800x600, 720x480, 848x480 (normal)
8 1024x768, 1024x600 
9 1280x1024, 1280x800, 1280x720 
10 1400x1050, 1440x900 
11 1600x1200, 1680x1050 
Bu kadaaar
 
screen_color.red=150//Ekranı kırmızı yapan kod.Bunu degiştirebilirsiniz red yerine blue veya green yazarak.Farklı bir renk kabul etmiyor örnek;
 
creen_color.white
screen_color.red
 
Kırmızı yanlış mavi dogru.
Site kurulduğundan beri 29089 ziyaretçi (87618 klik) kişi buradaydı.
 
İnternet explorer haricinde tüm tarayıcılarla uyumludur.

DUYURU PANOSU

Oyunch1.tr.gg yeni yüzüyle sizlerle oyun indirme şeklini seçip oyun indirebilirsiniz. Sitede demo oyun bulunmamaktadır.Tamamen sınırsız ve ücretsizdir.Arama bölümünden istediğiniz oyunu aratabilir ve indirebilirsiniz ve mobilden girenlere mobil tasarım uygulanmaktadır. .

kkkkkkk

TR.GG REKLAM

=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=